31 Ekim 2015 Cumartesi

Continental Grand Prix 4-season lastik incelemesi

3000 km'den sonra eskidiğini iyice belli etmeye başlayan Mavic Yksion pro lastiklerimi yenilerken, yaklaşan kış ayının da etkisiyle Continental Grand Prix 4-season lastik aldım. Araştırarak ulaştığım bir lastik olmaktan  çok tavsiye üzerine aldığım bir lastikti. Markanın bendeki güvenilirliğinden dolayı çok teferruata girmeden aldım. Lastik 4 mevsim, her hava şartında, özellikle ıslak zemin ve soğuk havalarda optimum performans üretmek için tasarlanmış. 330 tpi değeri, ''Vectran Breaker'' koruyucu kılıf ve lastiği yırtılmaya karşı dayanıklı hale getiren ''Duraskin'' teknolojisi lastiği patlamaya karşı korunaklı hale getiriyor. Lastiğin yuvarlanma direnci (100-120)psi aralığında 34-36 watt gibi bir değere sahip. kaynak: ( http://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/compare/continental-grand-prix-4000s-ii-2014-vs-continental-grand-prix-4-season-2015 )

Lastik üreticisi özellikle Paris-Roubaix yarışında üstün performans gösterdiklerini vurgulayarak bozuk-titreşimli zeminde, soğuk havalarda ve ıslak zeminde hem lastiğin iyi koruma sağladığını hem de yola iyi tutunduğunu özellikle vurguluyor.





Ben açıkçası acemi bir bisikletçi olarak özellikle ıslak zemin fobimi atmak ve en azından psikolojik olarak biraz rahatlamak için alırken bu lastiklere çok umut bağladım. Yağmurlu havalarda çok test ettim mi diye sorarsanız, hayır, en fazla 15 saat binmişimdir. Ama şöyle bir istatistik paylaşabilirim. Şu anda bu lastikleri 2621 km'dir kullanıyorum ve şu ana kadar kaymaya bağlı bir kaza veya lastik patlama olayıyla karşılaşmadım. Kazasız bir sürüşte elbette lastikler önemli bir yer tutuyor. Ve ayrıca İstanbul yollarında lastiklerin patlamamış olması da önemli. Ve bu 2621 km içinde 3 yarış var ki( Prudential Ride London , Budapeşte 70.3 , Velotürk Granfondo ) bu lastikleri kullandım. Özellikle yarış esnasında lastik patlatmak çok kötü bir tecrübe olsa gerek. Şu ana kadar böyle bir şey yaşamadım.

Kısaca özetlemek gerekirse; antrenman lastiği olarak artık Continental Grand Prix 4-season kullanmayı düşünüyorum. Sadece katılacağım yarışlarda ufak bir değişiklik yapıp Continental 4000S ile yarışabilirim. Bunun da en büyük nedeni lastiklerin ağırlık farkından ziyade 4000S'lerin yuvarlanma direncinin(30 watt civarı)  4-season'lara göre daha düşük olması. 5-10 watt benim gibi bir bisikletçi de hayat kurtarır:))

Güncel paylaşımları takip için Instagram hesabımı takip edebilirsiniz.

İyi antrenmanlar..

1 yorum: